رئیس فدراسیون اسکیت درباره آخرین شرایط این رشته توضیحاتی را ارائه کرد. مجید هنرجو، رئیس فدراسیون اسکیت درباره مسابقات جهانی و عملکرد نمایندگان ایران در ایتالیا اظهار داشت: این رقابت‌ها در شرایطی برگزار شد که تمامی کشور‌های صاحب عنوان در آن حضور داشتند. خداراشکر نمایندگان اسکیت ایران هم موفق به کسب ۲ نشان طلا و […]


رئیس فدراسیون اسکیت درباره آخرین شرایط این رشته توضیحاتی را ارائه کرد.

مجید هنرجو، رئیس فدراسیون اسکیت درباره مسابقات جهانی و عملکرد نمایندگان ایران در ایتالیا اظهار داشت: این رقابت‌ها در شرایطی برگزار شد که تمامی کشور‌های صاحب عنوان در آن حضور داشتند. خداراشکر نمایندگان اسکیت ایران هم موفق به کسب ۲ نشان طلا و یک برنز شدند تا در مجموع میان نود کشور شرکت کننده به جایگاه هجدمی دنیا دست پیدا کنند. در میان کشور‌های آسیایی هم پس از چین، چین‌تایپه و ژاپن توانستیم در رتبه چهارمی جای بگیریم. موضوعی که اهمیت دارد این است که سایر کشور‌های آسیایی ورزشکاران بیشتری را به ایتالیا اعزام کرده بودند، اما توفیقات کمتری داشتند.

وی افزود: بازی‌های جهانی اسکیت، برای این رشته نوعی المپیک به شمار می‌رود و حضور پُر رنگ کشور‌های مختلف نشان از اهمیت این مسأله دارد. از طرف دیگر نیز رشته‌های نوظهوری در اسکیت شکل گرفته که تصمیم داریم روی آنها سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم، تا بتوانیم از تنوع علایق، استعدادها، همچنین ظرفیت و توانایی ورزشکاران خودمان به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

رئیس فدراسیون اسکیت در خصوص موفقیت نمایندگان ایران در رشته فری‌استایل شاخه اسپیداسلالوم گفت: ورزشکاران ما از منطقه‌ای آمده‌اند که مربیان آنها نیز در همان جا پرورش یافته و ساکن هستند. ورزشکاران‌مان پس از موفقیت بزرگ در ایتالیا و بازگشت به کشور، تنها سه‌روز به استراحت پرداختند و دوباره تمرینات خودشان را شروع کردند. این ورزشکاران در تمام طول سال در دوره‌های تمرینی و اردو‌ها حضور دارند و همین امر منجر شده تا از لحاظ آمادگی در شرایط بسیار خوبی باشند.

هنرجو در ادامه افزود: نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که کشور‌های آسیایی در رشته‌هایی صاحب مدال شدند که ما در آن رشته‌ها حضور نداشتیم. تیم‌هایی مانند هندوستان و کره جنوبی با وجود تعداد نفرات زیاد، اما در جدول مدال‌ها پایین‌تر از ما قرار گرفتند و این نشان می‌دهد که سطح مسابقات تا به چه اندازه بالا بوده است. 

وی به موضوع رقیب تمرینی اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که باید به آن توجه شود، حضور رقیب تمرینی است، زیرا هنگامی که رقیب تمرینی حضور دارد و بازیکن موقعیتش در تیم ملی را معطوف به موفقیت فرد دیگری می‌بیند، نتایج و رکورد‌های خوبی به دست می‌آید و برعکس آن اگر ورزشکار تنها و بدون رقیب تمرینی باشد آنطور که باید نمی‌تواند به موفقیت برسد، این موضوع مهمی در پشتوانه سازی نیز محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون با اشاره به اینکه فدراسیون اسکیت تصمیم دارد المپیاد اسکیت را برگزار کند، گفت: می‌خواهیم به زودی المپیاد ورزشی با حضور ورزشکاران و قهرمانان را به سرانجام برسانیم تا همه رشته‌های تحت پوشش را در آن مورد ارزیابی قرار دهیم. بدون شک برگزاری چنین رویداد‌هایی منجر به این می‌شوند تا استعداد‌های خوبی شناسایی شده و بتوانیم رفته رفته آنها را به ترکیب تیم‌های ملی اضافه کنیم.

هنرجو درباره اعزام تیم‌های ملی بانوان به ایتالیا اشاره کرد و توضیح داد: برای نخستین بار و پس از وقفه‌ای طولانی مدت بانوان ورزشکار را به رقابت‌های جهانی اعزام کردیم که این اتفاق تشویق و تحسین علاقه‌مندان و ورزشکاران را به همراه داشت. همچنین بعد از سالیان طولانی تیم‌های هنری ما در بخش بانوان به رقابت‌های جهانی ایتالیا اعزام شدند. در بخش آلپاین هم بعد از پنج سال در جهانی ایتالیا ورزشکاران ما حضور پیدا کردند و این امر نشان می‌دهد باید به رشته‌های مختلف اسکیت توجه بیشتری داشته باشیم تا از دِل این اتفاق نتایج خوبی برای ما به دست بیاید.

وی در پایان گفت: موفقیت‌های حاصله در توسعه و ارتقای اسکیت ایران مرهون سیاست‌ها و حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بوده است.

منبع: پایگاه خبری وزارت ورزش و‌جوانان

+